Natur-Energi
marriott moxy hotel copenhagen

Moxy Copenhagen

København · Sydhavnen
· Under opførelse

Beskrivelse

Marriot har ud over deres nuværende to hoteller i København, AC Hotels Bella Sky og Marriott i centrum af København, nu tilegnet sig endnu et. Moxy Hotel er navnet på hotellet, der vil ligge placeret i Sydhavnen. Hotellet er ‘affordable luxury’ i kategorien tre-fire stjerner, men med anderledes serviceelementer, der skal medføre, at de besøgende stadig får fornemmelsen af luksus – dog uden at skulle lægge en formue. Indtil videre er der kun opført ét hotel med Moxy-brandet, der er placeret i Milano, og Moxy Hotel i Sydhavnen bliver derfor det andet i rækken.

Hotellet skal imødekomme den tendens, der findes på markedet. Angiveligt søger flere hotelbesøgende i aldersgruppen +/- 50 år hoteller med et mere levende, ungdommeligt miljø, ift hvordan andre hoteller ellers henvender sig til deres alder- og indkomstgruppe. Ydermere skal hotellet også henvende sig til millenium-generationen, der er kendetegnet ved at være rejselystende og interesseret i at møde nye mennesker, hvilket stemmer overens med ambitionerne for Moxy Copenhagen.

Hotel med et levende miljø og fri adgang

Et af fokuspunkter for Moxy Hotel har derfor været at gøre bl.a. lobbyen mere levende og til at sted, hvor man har lyst til at være. Lobbyen skal f.eks. indeholde et free space til forretningsfolk og studerende, hvor de kan kan arbejde, læse eller slappe af. Det er derfor et vigtigt element, at man skal have adgang til hotelområdet selvom man ikke bor på hotellet. Dette og flere andre serviceelementer skal derfor være med til at gøre hotellet til et af høj kvalitet, mens hotelværelserne vil være mindre, der derfor er med til at få prisen til at være mere budgetvenlige.

Hotellet skal herudover være med til at udvide Marriot’s brand fra primært at være hoteller i den dyre ende til at kunne tilbyde en bred vifte af hoteltyper i forskellige prislejer. Marriot forsøger derfor at favne bredere i hvem de henvender sig til for at kunne konkurrere med de hoteltruende tendenser i branchen.

Hotellet er opført med IKEAs flatpack-teknologi, hvor man opdeler byggeriet i moduler, der bliver præfabrikeret og sammensat ved ankomsten. Dette er både med til at nedbringe omkostninger og ressourcespild.

Marriott valgte Sydhavnen, da bydelen er inde i en rivende udvikling (som du kan læse mere om i vores by-guide om Sydhavnen), hvor de anser Sydhavnen til at være en port til resten af København, mens metrobyggeriet vil gøre området endnu mere attraktivt for turister og forretningsfolk.

Kort

Skriv en kommentar

Indflytning fra
Værelser

Yderligere information

  • Bygherre
  • Ejendomsmægler
  • Busybees
Scroll Up